W minionym roku szkolnym uczniowie z klasy 2a po raz kolejny uczestniczyli w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym organizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci – tym razem był to projekt o szerokiej nazwie „Matematyka z klasą”. Przez cały rok uczniowie musieli wykonać wiele zadań, czego efektem miało być udowodnienie, że matematyka jest nauką wszechobecną i z pewnością można ją nazwać „Królową Nauk”.
Dzieci z ogromnym zainteresowaniem nabywały cenne umiejętności: Jak uczyć się koncentracji uwagi? Jak gimnastykować wyobraźnię? Jak wspólnie zapracować na sukces? Kolejne zajęcia dotyczyły m.in. Jak z trójkątów można zaprojektować strój sportowca? Czy też: Ile kalorii jest w diecie sportowca? Każde zajęcia miały na celu podanie odpowiedzi na postawione pytanie. Udział we wszystkich rozwijał potencjał twórczy i intelektualny dzieci, rozbudzał ciekawość, naukowe myślenie, uczył podejmowania wyzwań – bardzo trudnych i czasami dziwnych. Takim wyzwaniem było np. zbudowanie z dostępnych materiałów „jajkodromu”. Wszyscy z nawet tak dziwacznym poleceniem poradzili sobie perfekcyjnie, a w próbie lądowania okazało się, że wszystkie „jajkodromy” ochroniły swojego pasażera.
Na zakończenie udziału w projekcie uczniowie pojechali na UMCS i uczestniczyli w prawdziwym wykładzie z neurobiologii: Dlaczego samemu nie można się połaskotać? Tam dowiedzieli się, że są dwa rodzaje łaskotek: knismezja oraz gargalezja. Pierwszy rodzaj dotyczy łaskotek spowodowanych np. kontaktem z owadem , a drugi jest prawdziwym łaskotaniem, giglaniem, gilgotaniem, muskaniem. Skóra człowieka to największy jego organ, receptory czuciowe w niej zawarte odpowiedzialne są m.in. za odbiór takich wrażeń dotykowych. Wykład był bardzo ciekawy, śmieszny i pouczający. Może w przyszłym roku szkolnym klasa również weźmie udział w projekcie edukacyjnym?