Istotnym elementem terapii logopedycznej dziecka w wieku wczesnoszkolnym jest zeszyt. Duży, w linie, kratkę, gładki; to nie ma znaczenia. Ważne, aby zarówno dziecko, jak i rodzice chętnie z niego korzystali. Zeszyt logopedyczny powinien być nie tylko przyjacielem dziecka, które uczęszcza na terapię, ale także pośrednikiem między rodzicem a logopedą.
Aby wzmocnić współpracę rodzic-logopeda i pomóc dzieciom w osiągnięciu celów logopedycznych, nasza szkoła organizuje konkurs dla uczniów klas I-III, które w roku szkolnym 2020-2021 będą uczęszczały na terapię logopedyczną. Zadaniem uczestników konkursu jest systematyczna praca nad problematycznymi głoskami z wykorzystaniem zeszytu logopedycznego.
Regulamin Konkursu Logopedycznego
Tytuł konkursu: „Zabawy i ćwiczenia z głoskami w moim zeszycie”.
Cele konkursu:
□ motywowanie dziecka do systematycznej pracy
□ możliwość bieżącego śledzenia efektów terapii logopedycznej
□ nawiązanie kontaktu z rodzicem oraz włączenie go w proces terapii
□ upowszechnianie wiedzy logopedycznej i troska o poprawność językową,
□ możliwość powracania do wcześniejszych treści w celu powtórzenia, sprawdzenia
□ pobudzanie wyobraźni, aktywności twórczej dzieci w dziedzinie sztuki plastycznej,
□ uczenie zasad zdrowej rywalizacji;
Uczestnicy konkursu: Uczniowie klas I-III zakwalifikowanych na terapię logopedyczną w roku szkolnym 2020-2021
Termin zakończenia konkursu:26.03.2021
Kryteria oceny: Pod uwagę będą brane następujące elementy: systematyczność w pracy, , pomysłowość, zaangażowanie, regularne przynoszenie zeszytu
w dniach pracy logopedy w szkole zadania domowe zalecone przez logopedę
i ich realizacja, zaangażowanie w ćwiczenia, systematyczność i obecność na zajęciach.
Logopeda Magdalena Kraśnicka-Kierepka