Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Świdniku

 

Szkoła Podstawowa nr 7

im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku

 

Czcionka

Powiększ czcionkę Pomniejsz czcionkę Pomniejsz czcionkę

Kontrast

Wersja kontrastowa

Wszyscy w tym kraju powinni nauczyć się programować komputer bo to uczy myśleć - Steve Jobs

W Siódemce postanowiliśmy rozpocząć naukę programowania od Scratcha. Jest to bowiem jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych, opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch to intuicyjny język programowania, który pozwala dziecku w sposób wizualny tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne programy. Jego niewątpliwą zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program i go uruchamiając.

Ma to niebagatelne znaczenie zwłaszcza przy nauce najmłodszych dzieci, które oczekują szybkich rezultatów swojej pracy. Ten sposób nauki pozwala też utrzymać ich uwagę i motywację do dalszego zgłębiania tajników programowania.

Na pierwszych zajęciach poznaliśmy budowę programu Scratch, a także nauczyliśmy się tworzyć scenę (czyli tło naszego programu) i umieszczać na niej duszki (postacie, które są wykonawcami naszych poleceń). Pierwszy raz nasze duszki mogły prowadzić ze sobą dialog, a całemu programowi towarzyszyła muzyka. Uczniowie z niezwykłym zaangażowaniem zgłębiali tajniki Scratcha.
Nasze projekty już teraz można podziwiać na stronie https://scratch.mit.edu/search/projects?q=siodemkakoduje, polecamy!