Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Świdniku

 

Szkoła Podstawowa nr 7

im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku

 

Czcionka

Powiększ czcionkę Pomniejsz czcionkę Pomniejsz czcionkę

Kontrast

Wersja kontrastowa

Wszyscy odczuwamy, że zbliżają się Święta Wielkanocne. W klasie 2a odbyły się zajęcia mające na celu przygotowanie dekoracji świątecznej na stół wielkanocny. Uczniowie z pomocą wychowawcy klasy oraz wychowawcy świetlicy – pani Eli Kosackiej–Chlebuś wykonali piękne ozdoby ciekawą techniką plastyczną: decoupage. Nie jest to prosta technika, ale niezwykle dekoracyjna. Wymaga od osób posługujących się nią cierpliwości i dokładności. Polega na przyklejaniu wyciętego motywu z papieru lub serwetki obiadowej do specjalnie przygotowanej powierzchni – czyli pomalowanej na jasny kolor np. drewnianej sklejki w kształcie jajka. Ozdabiać można prawie wszystko, np. drewno, szkło, plastik, tkaninę, metal, ceramikę, …  Decoupage jest techniką, z którą może zmierzyć się każdy.

Miło jest nam poinformować, że wiele naszych uczennic zasila szeregi Świdnickiego Zespołu Baletowego prowadzonego w MOK przez panią Beatę Kamińską. Wiele godzin prób zaowocowało wspaniałym przedstawieniem baletowym pt. „Kopciuszek”.

Dość często dzieci popadają w konflikty, kłócą się, biją, obrażają się słowami - zamiast się zgodnie bawić, pomagać sobie nawzajem, uczyć się od siebie. Dlaczego tak jest? Czy tak musi być? - zastanawiają się wszyscy, a przede wszystkim Montessorki z M3.

Uczniowie oddziału „0”, 2a oraz 3a uczestniczyli w ciekawym spotkaniu z ratownikiem medycznym. Celem zajęć było przygotowanie dzieci do wykonania prostych czynności udzielenia pierwszej pomocy oraz prawidłowego zachowania się w czasie wypadku, gdy wystąpiła sytuacja zagrożenia zdrowia lub życia człowieka.

W dniach 25.02 - 01.03 2019r. odbył się Szkolny Konkurs Logopedyczny „Łamańce językowe, czyli wierszyki łamiące języki”, którego celem było usprawnianie kompetencji językowych uczniów objętych terapią logopedyczną w naszej szkole. W konkursie udział wzięli uczniowie z klas 1-2. Zadaniem uczestników była recytacja wierszy, w których treści znajdowała się korygowana głoska lub głoski.
Celem przedsięwzięcia było rozbudzanie językowej twórczości u dzieci z trudnościami w mówieniu oraz uwrażliwianie na poprawną wymowę, a także rozwijanie zdolności recytatorskich.
Nagrodą za pracę i wysiłek było poczucie sukcesu oraz pamiątkowe dyplomy i drobne upominki.