8 marca 2016 roku w świetlicy klas drugich i trzecich upłynął w atmosferze zaskoczenia i okrzyków radości. Sprytni chłopcy udali się do sali, gdzie pod opieką jednej z pań wychowawczyń wykonali papierowe bukiety dla swoich koleżanek. Dziewczynki w tym czasie grały w kalambury. Po powrocie do świetlicy chłopcy mieli, jak się okazało, najtrudniejsze tego dnia zadanie do wykonania. Wręczenie bukietów i złożenie życzeń wiązało się z pokonaniem własnej nieśmiałości.
12 lutego 2016 roku w świetlicy klas drugich i trzecich upłynął pod hasłem „Dzień Radosnego Serca”. Z tej okazji zorganizowaliśmy zawody dla kupidynów. Jak na wprawnych amorów przystało popisywali się oni umiejętnościami celnego rzutu, trafnym dobieraniem w pary oraz integrowaniem grupy przez wesołą zabawę. Niesieni na skrzydłach radości z sercem na piersi zawodowo realizowali kolejne zadania.
Jak co roku świetlica szkolna ogłosiła konkurs plastyczny pod hasłem:,, Bezpieczne ferie.’’ Wybór tematu nie był przypadkowy, bowiem przed nami dwa tygodnie zimowego wypoczynku. W konkursie wzięli udział uczniowie klas młodszych naszej szkoły i oddziałów Montessori. Wpłynęło 69 prac konkursowych. Jury złożone z pań pracujących w świetlicy miało nie lada kłopot z wyborem najciekawszych, bo przecież każdy uczeń włożył w wykonanie pracy kawałek serca. Oceniano pomysłowość ujęcia tematu i wybór ciekawej techniki.
Walentynki to okazja do okazania sobie pozytywnych uczuć, obdarowywania się prezencikami, kartką lub liścikiem.12 lutego w świetlicy klas pierwszych bawiliśmy się walentynkowo, świętowaliśmy Dzień Przyjaźni. Serca towarzyszyły nam cały dzień. Malowaliśmy je farbami, robiliśmy kartki walentynkowe oraz serduszka z plasteliny. Serca zdobiące naszą salę nastrajały wszystkich bardzo pozytywną energią.
Wszyscy w tym kraju powinni nauczyć się programować komputer bo to uczy myśleć - Steve Jobs
W Siódemce postanowiliśmy rozpocząć naukę programowania od Scratcha. Jest to bowiem jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych, opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch to intuicyjny język programowania, który pozwala dziecku w sposób wizualny tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne programy. Jego niewątpliwą zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program i go uruchamiając.