Zakończyły się wojewódzkie konkursy przedmiotowe, organizowane przez Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2019/20. Z ogromną dumą ogłaszamy listę laureatów, finalistów i ich opiekunów merytorycznych. Wszystkim serdecznie gratulujemy, dziękujemy za podjęcie wyzwania i życzymy dalszych sukcesów.
Czytaj więcej: Laureaci i finaliści konkursów przedmiotowych
17 września odbyła się w Szkole nr 7 uroczysta gala rozdania Oscarów dla nauczycieli. Inspiracją były oczywiście filmowe nagrody rozdawane co roku w Los Angeles. Podobnie, jak robią to Amerykanie, zostały ogłoszone nominacje w kilku kategoriach: najbardziej wymagający nauczyciel, najbardziej uśmiechnięty, najzabawniejszy, najbardziej pomocny, najlepiej ubrany, najbardziej wyrozumiały, najbardziej kreatywny nauczyciel, najbardziej wysportowany, nauczyciel z najbardziej ciętą ripostą i wzór nauczyciela.
Siódmoklasiści zakończyli właśnie badania terenowe na Płaskowyżu Nałęczowskim. W ramach badań uczniowie uczestniczyli w warsztatach geologicznych w Muzeum Minerałów w Młynie Hipolit, które prowadził Pan Grzegorz Bukowski z Uniwersytetu Dziecięcego UMCS. Uczniowie uczyli się rozpoznawania skał i minerałów, płukania złota głupców (pirtytu), rozpoznawania form terenu i orientowania się w terenie za pomocą planu. Byli świadkami modelowego wybuchu wulkanu. Ponadto odwiedzili wąwóz lessowy w Nowym Gaju i odkrywkę skalną, w której poznali lublinit.. Wiecie może, co to jest? W trakcie gry terenowej uczestnicy badań wykonywali różne zadania dotyczące geografii i biologii.
Zapraszamy już dzisiaj klasy szóste na przyszłoroczne lekcje z geografii w terenie.
Czytaj więcej: Warsztaty geologiczne w Muzeum Minerałów w Młynie Hipolit
4 października klasa 7B dwujęzyczna wzięła udział w lekcji online ze szkołą z okolic Kampali w Ugandzie. Lekcja odbyła się w ramach Międzynarodowego Projektu Humanitarno – Edukacyjnego „Face to Face with the World , który jest realizowany w naszej szkole w bieżącym roku szkolnym pod opieką koordynatorek – p. Moniki Choroszyńskiej i p. Anety Żelaznej. W ramach projektu szkoły polskie które zgłoszą się do programu, zawierają przyjaźnie i realizują przyjaźń on-line ze szkołami w Afryce i Azji.
Projekt skierowany jest do wszystkich dzieci na świecie, do tych z Afryki, Azji, Bliskiego Wschodu, gdzie dziecięce cierpienia, przemoc, wojny, głód, bieda, samotność, ciężka praca - odzierają je ze szczęśliwego dzieciństwa, jak i do naszych polskich dzieci, które dzięki lekcjom on-line potrafią docenić to co posiadają, wyzbywają się egoizmu , stereotypowego patrzenia na świat.
Projekt Jak uczyć w szkole o innych kulturach? Twarzą w twarz
Klasy 5d, 5a i 5b omawiały w ostatnim czasie lekturę, pt. „Charlie i fabryka czekolady”. Ta książka bardzo przypadła dzieciom do gustu i to nie tylko dlatego, że poruszała słodki temat czekolady. Sami uczniowie przyznali, że to bardzo pouczająca pozycja, która porusza ważne tematy wychowywania dzieci. Podczas cyklu lekcji poświęconemu książce podopieczni opisywali świat przedstawiony, wskazywali cechy powieści fantastycznej, baśni, oceniali postępowanie dziecinnych bohaterów i na koniec pisali opowiadanie twórcze związane lekturą. Nie zabrakło też twórczych lekcji w trakcie, których powstały lapbooki i makiety fabryki czekolady. Piękne prace można obejrzeć na szkolnym korytarzu.